Türkiye Kozmetik Sektöründe Dikkatleri Üzerine Çekiyor
Türkiye, dünyanın en büyük kozmetik pazarlarından biri olarak hem üretim kapasitesi hem de ihracat potansiyeli ile ön plana çıkıyor. Sektörün ürettiği dudak ve göz makyaj malzemeleri, saç bakım ürünleri, el sabunları, parfüm ve kolonyalar pek çok ülkede tercih edilirken, son zamanlarda el ve ayak bakım ürünleri de büyük ilgi görüyor.
El ve ayak bakımı için özel olarak üretilen tırnak yağları, tırnak eti yumuşatıcıları, topuk çatlak kremleri, el ve ayak maskeleri, oje çıkarıcılar olarak bilinen “manikür ve pedikür ürünleri”, ABD’den Rusya’ya, Danimarka’dan Irak’a kadar 3 kıtada geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor.
Geçen Yıl Dış Ticaret Fazlası 18,7 Milyon Dolar
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Özel Ticaret Sistemi verilerine göre, Türkiye’nin “manikür ve pedikür ürünleri” ihracatı geçen yıl 24 milyon 190 bin 40 doları bulurken, bu alanda yapılan ithalat ise 5 milyon 459 bin 295 dolar oldu. Türkiye böylece el ve ayak bakım ürünlerinden geçen yıl 18,7 milyon dolarlık dış ticaret fazlası elde etmiş oldu. En fazla ihracat yapılan ülke ise 4 milyon 821 bin 402 dolarla ABD oldu. Hollanda, Rusya, Danimarka ve Suudi Arabistan da Türkiye’nin ihracatında önemli rol oynadı.
ABD’ye En Fazla İhracat
2021 yılının ilk 4 ayında ise Türkiye el ve ayak bakım ürünlerinde 7 milyon 594 bin 584 dolarlık ihracat yaparken, 1 milyon 671 bin 93 dolarlık ithalat gerçekleştirdi. Bu dönemde ABD’ye yapılan ihracat 2 milyon 51 bin 302 dolarla en yüksek seviyeye ulaşırken, Suudi Arabistan, Irak, Rusya ve Danimarka da Türkiye’nin en önemli ihracat partnerleri arasında yer aldı. Türkiye’nin el ve ayak bakım ürünleri ihracatında oldukça başarılı olduğu görülüyor.